Programidé

Joy Division – pitch för realityshow.

Sjukfrånvaro och vård av barn utsätter vårt arbetsliv för svåra prövningar. Framtidens näringsliv kommer inte att klara att bära de bördor som ständigt frånvarande föräldrar till öronbarn, astmaungar och mobboffer ställer på arbetsgivarna. Morgondagens arbetsgivare kommer inte bara att kräva hälsointyg från medarbetarna, utan även från deras barn. Detta program ska på ett pedagogiskt och lekfullt vis medvetandegöra omsorgen om nationens arvsmassa för en ung, sexig publik.

I varje avsnitt dejtar en deltagare en grupp av attraktiva representanter för motsatta könet. Alla utom två bär på en genetisk, psykisk eller social defekt, osynlig för blotta ögat. Deltagaren ska under en vecka identifiera en av de friska i gruppen; en som kan generera frisk och positiv avkomma. Lyckas det, bjuds paret på en kärlekssemester till Maldiverna, där det garanterat inte finns något annat att göra än att alstra avkomma.

PILOT: Tezzzie, 23, telemarketsäljare, är stjärnan i veckans Joy Division. Hon utmanas av Basse (astma), Bimbim (öronproblem), Cameron (psykoser i släkten, vänsterhänt), Tony (steril, fälld för utpressning), Jambo (konstig i största allmänhet), Ismo (sjukligt svartsjuk, men genetiskt frisk) och Hasse (lite småtråkig). Under veckan testar Tezzzie killarna, som på alla sätt gör sitt yttersta för att dölja sina brister. Tezzzie har tillgång till försäkringskassans register, och hon har telefonnumren till killarnas släktingar, ex och vänner. Hela tiden frestas hon med det lockande priset – resan till Malldiverna OCH en trea i första hand i en attraktiv stadsdel.

En kommentar till “Programidé”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.